Θεωρητικά θεάτρου, Κριτικές παρατηρήσεις στις θεωρίες του θεατρικού φαινομένου: Η σημειωτική μέθοδος, η ανθρωπολογική μέθοδος, η φαινομενολογική μέθοδος

<p>Ο τόμος αυτός ενώνει μια εισαγωγή στην έννοια του θεάτρου με τρεις εμπεριστατωμένες και κριτικές εισαγωγές στις τρεις επικρατέστερες θεωρίες της ανάλυσης του θεατρικού φαινομένου σήμερα: τη σημειωτική, την ανθρωπολογική και τη φαινομενολογική μέθοδο. Πρόκειται για τρεις οργανωμένες προσεγγίσεις συμπληρωματικές, που καμία από μόνη της δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, αλλά ούτε και οι τρεις μαζί δεν κατορθώνουν να αναλύσουν με τρόπο ενδελεχή εκείνο το σύνθετο φαινόμενο που λέγεται θέατρο. Είναι αναγκαστικά συμπληρωματικές, γιατί, όπως αποδεικνύεται, η κάθε μία μόνη της κρύβει και κινδύνους μονομέρειας ανεπιθύμητους: η σημειολογία να καταντήσει το θέατρο σ' ένα μέσο μετάδοσης πληροφοριών ή, το πολύ, σε μία επικοινωνία του τύπου της ερωταπόκρισης, η ανθρωπολογία, ενώ ξεκίνησε με το ερώτημα για την καταγωγή του θεάτρου, να εκλαμβάνει τη σκηνική τέχνη ως μία παραστατική τέλεση ανάμεσα σε πολλές άλλες (ποδοσφαιρικοί αγώνες, προεκλογικές εκστρατείες, πάσης φύσεως δρώμενα) -και οι δύο μεθοδολογίες παραβλέποντας με τρόπο βάναυσο την αισθητική της τέχνης του Διονύσου- και η φαινομενολογία, με την εμμονή της στην εμπειρία και την ουσιαστικοποίηση της παράστασης ως αυτάρκους γεγονότος, το οποίο από μόνο του δημιουργεί ηθοποιούς και θεατές, να γίνει κάτι σαν μεταφυσική του θεάτρου. Μολοντούτο τα αποσπασματικά αποτελέσματα των μεθοδολογιών αυτών, που ακόμα και σε συνδυαστική εφαρμογή τους δεν ξεδιαλύνουν ολότελα τα μυστήρια της συνθετότητας της θεατρικής τέχνης, δεν ξαφνιάζει. Το ίδιο συμβαίνει με παρόμοιο τρόπο και σε άλλα σύνθετα φαινόμενα του ανθρώπινου πολιτισμού, αν και στο θέατρο αυτή η πολυπλοκότητα είναι ιδιαίτερα φανερή, γιατί η σκηνική τέχνη αναδημιουργεί έναν ολόκληρο κόσμο με τους ίδιους τους μηχανισμούς της κοινωνίας και τα ίδια τα μέσα του ανθρώπινου πολιτισμού. Έστω κι αν δεν γνωρίζουμε και δεν θα μάθουμε ποτέ, γιατί μας γοητεύει μια παράσταση, δε θα πάψουμε να πηγαίνουμε στο θέατρο, ακριβώς για να μας γοητεύσει. Τα βιώματα είναι σύνθετα και δεν αναλύονται εύκολα· κι όμως από αυτά απαρτίζεται η συνείδηση μας. Είναι όπως η βίωση της ομορφιάς: η ομορφιά δεν αναλύεται· το δυσεξήγητό της όμως δεν μας εμποδίζει να την απολαύσουμε. Έτσι και το θέατρο, παρά τις τόσες θεωρητικές προσπάθειες, φαίνεται πως θα μείνει με το μυστήριο του, για να μας ελκύσει, ξανά και ξανά, με τις απέραντες εκδοχές και μορφές του, και να μας παρασύρει σ' ένα ζωντανό βίωμα, το οποίο έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα: ό,τι και να κάνεις και όπως και να αντιδράσεις, δεν σε αφήνει αδιάφορο.</p>
  • Έχεις το προϊόν;

    Παρουσίασε το σε fast video.

Καταστήματα

Η τελική τιμή καθορίζεται απο τον τρόπο πληρωμής και απο την τοποθεσία:

    Δεν βρέθηκαν καταστήματα με τα φίλτρα που επέλεξες.

  1. booktown.gr
    0 /5

    Θεωρητικά θεάτρου

    Άμεσα Διαθέσιμο

    36,42 €

    Μεταφορικά

    Αντικαταβολή

    Τελική τιμή

    στο κατάστημα
Τέντα καταστήματος

Πουλάς αυτό το προϊόν στο e-shop σου;

Βάλ'το στο Find

Μάθε περισσότερα

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Μορφή
Δερματόδετο
Εκδότης
Εκδόσεις Παπαζήση
Διαστάσεις
21x14 cm
Κωδικός ISBN-13
9789600224689
Έτος έκδοσης
2010
Αριθμός σελίδων
626
eBook
Όχι
Είδος
Θέατρο
Γλώσσα
Ελληνικά
Υπότιτλος
Κριτικές παρατηρήσεις στις θεωρίες του θεατρικού φαινομένου: Η σημειωτική μέθοδος, η ανθρωπολογική μέθοδος, η φαινομενολογική μέθοδος
Συγγραφέας
Walter Puchner

Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος βασίζονται σε εξωτερικές πηγές. Επιβεβαίωσε τα χαρακτηριστικά στο κατάστημα πρωτού ολοκληρώσεις την αγορά σου.

Εντόπισες κάποιο λάθος; Πες το μας εδώ

Ιστορικό Τιμής

Η τελευταία τιμή στο ιστορικό αφορά την χθεσινή ημέρα.

Βαθμολογίες

0 /5

0 Βαθμολογίες

  • Δεν υπάρχουν βαθμολογίες

    Δώσε Βαθμολογία

    Δώσε βαθμολογία και βοήθησε σημαντικά τους άλλους χρήστες!